pondělí 21. listopadu 2016

Nákupy v Southamptonu

Tak už nám začíná další týden a já jen nestíhám koukat, kam ty dny všechny letí? Poslední dobou jsme strašně zaneprázdnění a můj poslední týden v kalendáři vypadal jako bych se úplně zbláznila a chtěla se stát workoholičkou (jen to ne!). Nejen, že jsem si odpracovala svých 30 hodin s dětma, zašla si v pondělí, středu a pátek na brigádu do banky, ale ještě kývla jedné známé na dva babysittingy! Takže jsem se opravdu nezastavila, ale mělo to jednu obrovskou výhodu. Jakou? No přece že jsem měla peníze navíc a mohli jsme jet na předvánoční nákupy!


Hned v sobotu ráno jsme si nastavili budík, abychom brzo vstali a nezaháleli. Nesnáším víkendové budíky, ale tento měl hned tři důvody. Prvním byl plný barák - naše host family si pozvala další návštěvu a my opravdu ale opravdu toužili vypadnout, co nejdříve. Druhým důvodem byla cesta, která od nás trvá zhruba hodinu a my jsme jeli zrovna do Southamptonu poprvé. Nevím jak vy, ale já mám docela dobrý orientační smysl. Neztratila jsem se na Zélandu při roadtripu, neztratila jsem se nikdy v Austrálii a dokonce ani v Africe! Problém ale nastává tady v Anglii a moje podezření je, že problém není ve mně, ale v nich haha. Špatné značení, úzké silnice - říká se, že bez peněz do hospody nelez. Já říkám bez GPS do auta v Anglii nesedej. Proto jsme tak dopředu čekali, že se někde ztratíme, přestože máme navigaci v autě. No a posledním důvodem byl právě můj večerní babysitting, takže jsme se museli brzo vracet domů.

Southampton jako takový je docela fajn město, nic moc úchvatného, ale ani žádná úplná hrůza. Rozhodně jsou mnohem hezčí místa na návštěvu, my ale jeli primárně na nákupy - je zde velký nákupák a výběr obchodů. 



Jelikož po našem příjezdu do města bylo krásně, tak jsme šli nejdříve na procházku do přístavu. Při bloudění uličkami jsme našli krásné domy, starou tudorovskou architekturu, ale i ty jejich klasické cihlové. Musím říct, že přesně toto mě na Anglii strašně baví a v Česku naopak vůbec ne. 




V přístavu obvykle kotví obrovské lodě, ale i malé lodičky. My měli štěstí, protože jsme měli tu možnost vidět Queen Mary 2, která bývala svého času největší lodí světa. Tak mě napadá, zda vlastně víte, že Titanic vyplouval právě ze Southamptonu? Bohužel se nelze dostat do doku (Berth 44), ze kterého vyplouval, jelikož je stále funkční a v provozu. Pokud vás ale historie Titanicu zajímá, tak je jí plné město! Například i v muzeu SeaCity Museum je mu věnovaná celá expozice. Právě tam jsme měli namířeno po obědě, ale bohužel nás oběd tam zmohl (ať žijí all you can eat restaurace) a navíc začalo pršet, tak jsme se rozhodli, že zalezeme do shopping centra. 



Výlet se opravdu vydařil a nákupy ještě víc - všude teda bylo strašně, ale strašně moc lidí. Ale podařilo se nám sehnat pár vánočních dárků a dokonce i nějaké to zimní oblečení. Já si konečně koupila podzimno-zimní boty a to ve slevě ze 170 liber na pouhých 100! Obchodů je v Southamptonu opravdu hodně a my neobešli ani všechno, co bysme chtěli. Bylo ale 5 hodin a já se potřebovala dostat včas domů. Dopravní špička nám ale příjezd protáhla o další hodinu a já tak na hlídání přijela s večeří z take away restaurace, protože doma bych už nestihla nic uvařit (děti by taky nemuseli přežít, když bych je hlídala hladová haha).

V neděli opět a zase poprchávalo, tak jsme si dali "lazy day" koukali na seriály a filmy a váleli se v posteli.

Doufám, že jste měli hezký víkend a budete mít ještě hezčí týden!


1 komentář:

  1. A já se chválila, jaký mám dobrý orientační smysl, když jsem zvládla sama pražské metro :D :D. Jsi vážně dobrá!
    Víš, jak se to říká, čím víc má člověk věcí na práci, tím je šťastnější, ale určitě to musíš vybalancovat i nějakým relaxem, jen užívej :)).

    OdpovědětVymazat