pondělí 9. května 2016

Travel Tips: Malmö - den druhý

Brzký let z polských Katowic nám umožnil strávit jeden den ve Švédském městečku Malmö a tak jsme se těšili, jak uvidíme díky tomu novou zemi, kde jsme ještě ani jeden nebyli. První dojmy byly velmi pozitivní - samotné letiště je uvnitř opravdu hezké. O to větší překvapení nás čekalo venku, kdy jsme si připadali, jako bychom právě vylezli z IKEA - letiště se jí totiž opravdu hodně podobá.



Z letiště do centra jsme se dostali pomocí autobusů společnosti Flygbussarna - doporučuji koupit jízdenku dopředu přes internet, jelikož tak vyjde levněji (105 SEK na internetu a 115 SEK na místě). My to bohužel nevěděli a tak jsme si koupili lístky až na místě v automatu. Jaké bylo ale naše překvapení, když nám paní řidička při kontrole lístků řekla, že automat je rozbitý a místo dospěláckých nám prodal lístky dětské. Haha 17 už nám dávno není, takže jsme byli dost nervózní z toho, že si lístek budeme muset koupit nový - za jednoho vychází zhruba za 350 Kč. Naštěstí nám paní s úsměvem oznámila, že stačí u ní v autobuse rozdíl ceny doplatit a to dokonce platební kartou. U nás v České republice dost těžké sci-fi! Autobusy mají i wifi a zásuvky a cesta do města netrvá moc dlouho.



Švédské Malmö nás přivítalo dost silným větrem ale naštěstí i sluníčkem, takže jsme si na hlavním nádraží nechali v úschovně batohy (na celý den 50 SEK v nádražní hale u WC, ve skříňkách 60 SEK) a vydali se prozkoumat město. A hlavně si dát nějaký dobrý oběd, protože nám za celé dopoledne pěkně vyhládlo. 

Ve městě bylo v poledne spoustu restaurací téměř plných, jelikož mnoho lidí také zamířilo na výborný oběd. Restaurace mají zhruba 3 jídla za super cenu jako polední meníčko. My si tak dali toho nejlepšího lososa jakého jsem kdy ochutnala za zhruba 95 švédských korun. Na Švédsko opravdu hezká cena! 





Aby nám po obědě trochu vytrávilo, vydali jsme se na průzkum města. Určitě nevynechejte hlavní náměstí Stortorget se zajímavou kašnou. Odtud už je to jen kousek na historické náměstí Lilla Torg. Najdete tam staré domky, kavárničky a pro nás docela netradiční architekturu. Vydejte se směrem k parku Kungsparken a přes Slottsträdgården dojdete až k Malmöhus což je místní hrad, ve kterém je momentálně muzeum.







Po takové vydatné procházce jsme si sedli do všudypřítomné kavárny Esspreso House. Nejen že jsme za celý den chození opravdu ocenili chvilku sezení, ale především venku opravdu dost foukalo. Dokonce mému drahému uletěla čepice a skončila až v řece. Upssss. Pokud si taky budete chtít sednout na kávičku a dortíček, tak hlavně nepřepočítejte na české koruny! 

Naše další cesta byla dostat se do Dánska - Kodaně. Pokud jste to nevěděli, tak Švédsko a Dánsko spojuje Öresund Bridge což je druhý největší pevný most na světě. Díky němu tak nemusíte do Dánska lodí, ale pohodlně vlakem, autobusem nebo autem. Nejlevnější varianta je jet jedním z autobusů Swebus. My ale odjížděli v úplně jiné časy než autobus takže jsme zvolili dražší ale pohodlnější vlak. Jednosměrná jízdenka pro dva vyšla na zhruba 600 Kč (varianta Duo). Vlak jezdí téměř každých 20 minut a dávejte si pozor s jakou společností máte koupený lístek.




My měli smůlu a zrovna den naší návštěvy spadly dráty na trati. Říkala jsem vám, že trošku foukalo haha. Byly tedy trochu komplikace s vlaky a my nakonec museli jet náhradní autobusovou dopravou na kodaňské letiště. A odtud už vlakem do centra města. Díky této komplikaci jsme ale měli tu možnost prohlédnout si pořádně most - je fakticky nádherný.

Pozdní odpoledne jsme strávili procházkou po Kodani, ale o tom zase příště ♥

S láskou Vaše  M. 

5 komentářů:

  1. Právě jsem si přečetla pár tvých článků a mám strašnou radost, že konečně jsem našla blog, který je psaný v podobném stylu, v jakém chci psát já ten svůj začínající :). Hrozně mě zajímá váš život v Anglii, i jak jsi zvládla zabalit ten kufr, protože já jela na zimu do Alp a odhadem měly moje zavazadla dohromady tak 70 :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to mě moc těší! :) Bohužel díky Anglii nebyl na blog teď moc čas, ale už jsme pomalu zabydlení, tak se můžeš těšit na článek o našich začátcích - i o tom, jak jsem si zabalila svůj život do jednoho 32kg kufru :D

      Vymazat
    2. Tak to je super, také mě teď čeká odjezd do ciziny, tak jsem zvědavá, jak to zvládnu :D.

      Vymazat
  2. Ahoj, je ťa možné niekde kontaktovať ohľadom spolupráce? :) :) výborné články

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá otázka! Přidala jsem do pravé lišty kontaktní formulář - tak klidně napiš :)

      Vymazat