pondělí 8. února 2016

Cestování a nejčastější výmluvy

Právě sedím v úžasném bistru v centru města a popíjím smoothie ze všeho zdravého, co snad na světě existuje. Můj drahý se šel nechat zkrášlit do místního Barber shopu a já mám tak čas napsat další článek (nebo článeček) o cestování. Velkou inspirací je pro něj především moje máma, která se před necelým rokem rozhodla totálně změnit svůj život.





Spoustu lidí by rádo cestovalo a mluví o tom, že jednou... až budou peníze, až bude čas, až bude s kým a nebo vhodnější doba. Já myslím, že takový čas nenastane vlastně nikdy. Pořád nám totiž život klade překážky, díky kterým to není jedna velká nuda a stereotyp. "Budu cestovat až dostuduji, protože bude víc peněz z výplaty". Říkávala jsem si to často, dokud jsem si neuvědomila, že potom už peníze zase půjdou na nájem a živobytí. Později na rodinu, vlastní dům... a především mi v práci nedají to dlouhé volno, které bych si představovala.

Zmínila jsem teda čtyři nejčastější výmluvy, které slyším všude kolem sebe - peníze, čas, není s kým.
V tuhle chvíli bude asi ta správná chvíle, abych vám představila moji mámu. Ve svých 45+ měla dobrou pozici ve firmě a neměla se co se týče peněz vůbec špatně. Ve velmi pěkném městě, kde najdete téměř vše, si žila v bytě 3+1 a naše milované auto ji vždy radostně vítalo na parkovišti. Cestování se jí vždycky líbilo, ale nejdál byla s cestovkou v Tunisku. Jednoho dne ji ale přišla lákavá nabídka na život v zahraničí - a ona na to kývla! Ze dne na den se ji vlastně změnil život. Dala výpověď, zažádala o víza, poprosila rodinu o pohlídání bytu a auta a vyjela vstříc dobrodružství.

Pinterest.com


Její život se rapidně změnil. Na druhé straně světa omládla (to určitě ta pohodová atmosféra, usměvaví lidé a sluníčko), našla si přátele z různých zemí, naučila se anglicky a splnila si spoustu dětských snů.

Co vám tím chci říct? Že na cestování nebo změnu není nikdy pozdě! Pokud nejste šťastní tam kde jste, změňte to! Peníze vám totiž šťastný život nezaručí (i když ho určitě v mnohém ulehčí). A čas? Toho máme všichni fakt málo na to, abychom od rána do večera chodili do práce, která nás nenaplňuje, a v důchodu si pak uvědomili, že nám život proplul mezi prsty. A věřte, že věk opravdu nehraje roli.
A že nemáte s kým vycestovat? Tak jeďte sami! Na cestách totiž narazíte na podobné nadšence jako jste vy. Nemusíte mít v dnešní době ani strach, že se ztratíte nebo nebudete vědět kudy dál - vždy mi lidé v různých koutech světa pomohli a v nejhorším případě je zde internet.

Pinterest.com


No a tak už je to skoro rok, co jsem svou milovanou mámu neviděla. Nedávno mi psala, že se hned po návratu chystá na cestu po Vietnamu. A já s úsměvem na rtech plánuji, kam za ní budu vlastně jezdit na dovolenou...


Jaké jsou výmluvy, které jste slyšeli vy? Nebo snad máte nějaké vy sami?

S láskou M. ♥

6 komentářů:

  1. To je úžasný příběh. Škoda, že moje mamka taková vůbec není. Naopak nás od všeho odrazuje a to i teď, když jsme se ségrou už dospělé. Radši tam nechoď, radši to nedělej, radši se drž stranou a moc nemluv atd. A ten Vietnam, to je můj sen! Držím palce, ať všechno vychází :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a já Tě zase pro změnu podpořím!! Jeď!! splň si své sny... Ty žiješ tenhle život a máma ne :-)

      Vymazat
    2. Musíme si uvědomit, že nikdo jiný za nás šťastný nebude a náš život nežije - a to ani rodiče. Přestože k těm svým mám opravdu respekt, tak bych nerada, aby mi mluvili do mých snů :) pokud chceš a jsi dospělá, běž si za tím! Ony maminky jsou dost často moc opatrovatelské a to není dobře...

      M ♡

      Vymazat
  2. Výmluvy jsi popsala naprosto přesně, až jsem se úplně vyděsila, jak často je sama používám.. asi bych se nad sebou měla zamyslet..
    Tvoje maminka má můj velký obdiv, ať jí cesta do Vietnamu vyjde! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeej, tak to je pecka! Až dnes jsem narazila na tvůj blog a jsem nadšená! :-) jdu číst dál... Asi jsem se zatím nikde nedočetla a zajímalo by mě, kolik ti je let (jestli to není tajemství ;-) ) Krásný den. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajemství to rozhodně není - 25 :) a děkuji! Jsem ráda, že se blog líbí

      Vymazat