sobota 16. ledna 2016

Travel Tips: Sydney - slavná Opera a spoustu pláží

Sydney. To je oproti Melbourne úplně rozdílné město. Pokud bych jedno nazvala kavárenským městem plným kultury, tak to druhé je naopak podle mého město plné surfování, pláží a uvolněné atmosféry. Do Sydney jsem se vydala jenom na pár dnů, které byly do poslední minuty nabité programem, ale nakonec jsem z výletu vycucla snad maximum.



První, co mě překvapilo, byla městská hromadná doprava. Já rozmlsaná holka z Melbourne jsem byla v šoku z cen ale i nepřehlednosti celého MHD. Oni nemají zastávku na každém rohu? A proč to stojí tolik dolarů?
Druhé byla architektura. Oproti Melbourne se mi budovy v Sydney moc nelíbily. Ale taky jsem tam nepřiletěla koukat na baráky že?

A co jsem všechno stihla navštívit?

Opera House
Tak to je prostě "must do". U Opery se fotí tisíce turistů a musím říct, že je krásná nejen zvenku ale i zevnitř. Bylo ohromující vidět interiéry jedné z nejslavnějších budov na světě. Vstupné bylo v typických australských cenách - rozuměj drahé, ale stálo to za to.






Harbour Bridge
Slavný most jsem viděla pouze od Opery, ale příště si už možnost vylézt až nahoru, rozhodně nenechám utéct!



Botanic Gardens
Rozhodně nevynechejte procházku tímto krásným parkem. Už jenom za ty výhledy to rozhodně stojí. Daly jsme si tam s holkama osvěžující zmrzlinu a obdivovaly výhledy (a taky umíraly vedrem haha).





Boat cruise
Plavbu lodí jsme plánovaly, ale neměly jsme možnost si vybrat - z úplně úžasného důvodu, kvůli kterému je Austrálie prostě neuvěřitelná. Jeden pán nám na ulici dal svůj lístek zadarmo. Jen tak, protože jeho manželka nechtěla jít. Takže jsme na stejný cruise koupily zbývající lístky a užívaly si odpolední drinky a občerstvení s výhledem na Operu, Harbour Bridge, krásné domy u pláží, luxusní residence a všechny ty zálivy. Bomba!









Sydney Tower
Lístky jsme koupily za pár dolarů na australském "slevomatu". Za plnou cenu bych byla asi zklamaná, takto to bylo docela fajn. Nejvíc se mi líbilo 5D cinema na začátku. Zklamáním bylo to, že odsud nebyla vidět Opera, což by člověk tak trošku očekával, ne? Ale aspoň jsme mohly vidět, jak obrovské vlastně Sydney je.





Darling Harbour
Příjemná procházka do přístavu. Daly jsme si zde výbornou večeři a skleničku vína. Co víc člověk potřebuje po náročném dnu? (A taky náročné noci, jelikož bydlet v hostelu je občas velká sranda)


Líbilo se nám tam i ve dne i v noci :)


Bondi beach a procházka po pobřeží
V době, kdy jsem byla v Sydney na výletě už začínalo být pěkně teploučko (rozuměj něco kolem 35 stupňů ve stínu). Zvolily jsme tedy jeden den pro návštěvu slavné Bondi beach a taky Coastal walk. Bylo to krásné, ale dost únavné. Ještěže zdarma rozdávali opalovací krémy a fontány s vodou jsou taky na každém kroku. Taky jsme s sebou měly plavky a osušky, takže proběhlo i nějaké to koupání na Tamarama beach.







Díky pobytu v Austrálii jsem si splnila hned několik snů. Jaké jsou ty vaše?

S láskou M ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat