pondělí 14. prosince 2015

Droga jménem cestování

Už od malička jsem jezdila každé prázdniny za hranice České republiky - za což patří mým rodičům velký dík. Nejdříve ve skupinách dalších dětí (jediná pozitivní věc na astma a alergii - program Mořský koník od VZP), s rodiči nebo prarodiči a později sama. Začalo to nevinně - jazykové kurzy a skončilo u několika měsíčního pobytu v Africe nebo Austrálii. Tedy skončilo. Já tedy s cestováním nekončím, ale na tu největší cestu života se teprve chystám ...

Náš roadtrip po Novém Zélandu




Můj osud byl prostě zpečetěn už dávno - toulavé boty ne a ne sundat. Cestování má u mě spoustu výhod a jednu velkou nevýhodu - leze do peněz. Z žádné brigády jsem si nikdy nebyla schopná začít šetřit (třeba na důchod, na horší časy, na auto a jiné, dle mého nezajímavé věci) - vždycky jsem snad všechny úspory vrazila do cestování.
Že bych toho litovala? Nikdy! Nikdy mě nenapadlo si říci, že jsem mohla těch pár dolarů ušetřit a nejet na road trip po Novém Zélandu, neutratit polovinu úspor na safari vidět živé žirafy nebo lva. Zatímco moji vrstevníci zažili každé léto nějaký fesťák, kempování na Macháči a spoustu zábavy na grilovačkách, já objevovala svět. A nejen svět, ale taky sebe. A jak už to tak bývá, cestování se pro mě stalo závislostí a prioritou číslo jedna.

Fotka z léta na Maltě - nádherný ostrov, doporučuji ♥


Tento rok jsem byla mimo Českou republiku "pouze" několikrát na pár dní a vím, že pokud by to nebylo aspoň toto, tak by mě mohli brzo zavřít někam do blázince. Nevím proč, prostě to tak mám - minimálně jednou ročně potřebuji odjet a nabrat sílu, přijít na pozitivní myšlenky a srovnat si priority. Nepochopte to zle, mám to zde moc ráda, miluji výlety po naší zemičce a poznávání jejich zákoutí. Ale tak nějak mě to zde dusí ... A to doslova - moje astma by vám mohlo vyprávět ☺



Kam jezdíte nejraději vy? A jaké je vaše nejoblíbenější místo?


S láskou

M. ♥

5 komentářů:

  1. Teda, moc tě obdivuju:) Já jsem právě ten tip co peníze utratil za blbosti ačkoliv jsem chtěla cestovat, nikdy jsem se nerozhoupala. Nemám totiž nikoho kdo by sdílel stejnou touhu po cestování, tak jsem vždycky zůstala doma. Ovšem konečně jsem se po přečtení několika motivačních blogů rozhodla s tím něco dělat. V listopadu jsem začala šetřit a v září tohoto roku bych chtěla odjet pracovat do Anglie. No, snad budu mít tentokrát silnou vůli! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aneth, přeji hodně štěstí v Anglii! Začátky nejsou nikdy jednoduché, ale pak to stojí za to. Mimochodem když se rozhodneš vycestovat sama, tak zjistíš, že na cestách už podobných nadšenců najdeš až až. Měj se krásně, M.

      Vymazat
  2. Naprosto mi mluvíš z duše, též jsem doposud toulavé boty nezula a doufám že nikdy nezuji. Za cestování utrácíme velké množství peněz, ale absolutně toho nelituji. Jen rodiče vždy mají spoustu důvodů, proč by bylo lepší koupit něco rozumnějšího než letenky bůhví kam.

    A kam jezdíme nejraději? toť těžká otázka, líbí se nám snad všude! Par top zemí však máme: z Evropy Portugalsko a ze světa Austrálie.

    neplecha na plechu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dle mého nám ty materiální věci (některé) v životě stejně tak nějak překážejí, nevíme po čase co s nimi. Často si pak člověk ani nevzpomene, co že dostal k narozeninám. Ale taková darovaná letenka a zážitek, to je k nezaplacení.

      Portugalsko už je delší dobu na mém seznamu, jen čekám na nějaké akční letenky :) A Austrálie, to je srdcovka i pro mě...

      M. ♥

      Vymazat