úterý 4. října 2016

Travel tips: Nový Zéland - země hobitů a krásné přírody

Rychlý a bohužel velmi krátký výlet do překrásné země. Měla jsem k dispozici pouze 5 dní volna, což je strašně málo, takže jsem si musela vybrat zda navštívím Severní nebo Jižní ostrov. No a jelikož v té době byla na Zélandu "zima", tak na Jižním ostrově bysme v letním oblečení asi umrzly. Letíme tedy do Aucklandu!... a doufáme, že vše proběhne dle plánu.

V samotném hlavním městě Aucklandu jsme ale nebyly ani den, protože hned po příletu jsme šly k okýnku autopůjčovny, kde už na nás čekalo nachystané autíčko, které bylo naším společníkem na novozélandském roadtripu. Navíc jsme chtěly hlavně vidět přírodu a velkoměsto nás vůbec nelákalo.

První den jsme dojely do té krásné hobití země, kterou jsem si ve svých snech představovala, a přespaly zde v motelu. A ráno se tak probudily do snu. Teda ne tak ideálního, jelikož hned u oken jsme měly hlavní cestu a celou noc nás budily auta a kamiony. Navíc nám byla docela zima a až ráno jsme zjistily, že naše postele měly vyhřívané podložky, oops. Ale ty kopečky plné ovcí a krav, tráva vypadala jako samet! Prostě jako z pohlednice.

V plánu byla termální oblast Waimangu Volcanic Valley. Poprvé v životě jsem cítila ve vzduchu takové množství síry! Zkažené vajíčka jsou oproti tomu voňavý parfém haha. Byly jsme příjemně překvapené, že nám ke vstupenkám dali i informační leták v češtině. Všechny ty krátery, jezera a příroda. Zéland si nás prostě získal se vším všudy.

Následoval přesun do města Rotorua a ubytování se v předem zabookovaném hotelu. Moc doporučuji Sudima Lake hotel. V ceně bylo i hotelové SPA a po celodenním chození opravdu výřivka vyhřívaná termálními prameny bodla. Městečko jako takové se nám taky moc líbilo. Výhled přes jezero byl krásný. V parku dokonce najdete zdarma možnost termální prameny vyzkoušet!

Jelikož se nám oblast sopek a gejzírů opravdu líbila, jely jsme se podívat i do Wai-o-tapu. Je známá bahenními jezírky, gejzírem Lady Knox a také Malířovou paletou. Nazvala bych ho nejbarevnějším místem na Zélandu! Rozhodně moje TOP z celého výletu.

Moc se nám líbilo i jezero Taupo a nedaleké Huka Falls. Škoda jen, že byla moc zima na koupání. K večeru jsme po úzké cestě z Taupa dojely až do vesničky Tauranga a zde si daly na večeři výborné fish&chips.

Poslední den jsme strávily na plážích městečka Mt. Maunganui. Krásné písečné pláže plné mušliček a mušlí. Celkově jich na Zélandu najdete spoustu - krásných a velkých. A nebo jsme prostě měly jen štěstí? Každopádně jelikož naše zpáteční letenka byla zpátky do Austrálie, tak jsme si žádné s sebou nevzaly (nechtěla jsem riskovat nazlobené imigrační úředníky haha).

A poslední zastávka před západem slunce - Waihi beach. Pláž jsme měly téměř pro sebe a Zéland se tak s námi rozloučil se vší parádou.

Druhý den brzo ráno nás čekal zpáteční let do Melbourne a zrovna tato noc byla nejdobrodružnější! Po cestě do Aucklandu nám málem došel benzín a sotva jsme dojely na parkoviště autopůjčovny, tak už jsme znovu ani nenastartovaly haha. Měly jsme před sebou několik hodin spánku v autě s teplotou asi 8°C. A tak jsem poprvé za půl roku u protinožců konečně využila i tu zimní bundu!

Mně se výletem na Nový Zéland splnil jeden z cestovatelských snů a chtěla bych tam strávit mnohem více času. Bohužel více volna nebylo a tak se na to dívám spíš jako ochutnávku, abych věděla, na co se těšit příště.

Jaké jsou ty Vaše vysněné destinace, kam byste se klidně vrátili a třeba i usadili na delší dobu?