sobota 6. srpna 2016

Letní prázdniny - radost pro děti, noční můra pro au-pair

Jako malá holčička si pamatuju, jak jsem se na každé letní prázdniny strašně těšila. Nemyslím si, že by existovalo dítě, které to tak nemělo. Léto, koupání, zmrzlina a žádná škola! No tyto pocity teď rozhodně nesdílím tady v Anglii při hlídání dětí, jelikož mi najednou ty dva měsíce přijdou nekonečně dlouhé a tiše se modlím, abych do září přežila.




Nevím jak to mají ostatní au-pairky, ale já místo svých 30 hodin týdně pracuji o prázdninách zhruba 45 hodin a každý večer padám do postele úplně vyšťavená. Naštěstí se mi to vrátí v pár týdnech během prázdnin, kdy děti nebudou doma vůbec, takže? Volno! Svoboda! Ticho! A žádné otázky "Why?" jelikož malý L teď trpí obdobím, kdy ho strašně zajímá spousta věcí a na všechno musí znát odpověď. Musím uznat, že některé odpovědi bych nevěděla ani v češtině a tak se držím jeho strategie odpovědí na otázky a odpovídám "Just because". Bohužel pro mě asi prokoukl, jak mě tyto otázky moc baví a udělal z toho novou hru na půl dne.

Naštěstí to má i výhody, které se člověku v normální práci málokdy dostanou. Například kde vám zaplatí za to, že se válíte na pláži a stavíte hrady z písku? Nebo za to, že ležíte na zahradě v plavkách, opalujete se a koukáte na děti, jak lítají kolem? Dobře, musím uznat, že takových dní je v upršené Anglii asi míň než kdekoliv jinde, ale člověk by si měl vážit každé maličkosti - jako i slunce na pár hodin.

No a zrovna tento týden jsme děti předali babičce a dědovi asi 130 mil od našeho domu, takže máme krásně klídeček a hlavně týden bez práce. Teda alespoň já - má drahá polovička pracuje, zatímco já se válím na zahradě, popíjím kávičku a koukám na něj (a občas komanduju). Kéž by tento týden nikdy neskončil!

Ale přesto se na ty dva andílky těším...

Krásný den a užívejte léta, M.

Žádné komentáře:

Okomentovat