úterý 8. března 2016

Co nezapomenout na cesty

Tento seznam je samozřejmě daný hlavně dobou, ve které teď žijeme. Když jsem před asi 10 lety jela sama do Anglie, tak by ten seznam rozhodně vypadal úplně jinak. Tenkrát jsem si hezky do batůžku nabalila třeba mapu a tištěného průvodce. Jako 14letá si pamatuji, že mi na jazykový pobyt na Maltě přibalila nejmenovaná firma dokonce i slovník, kde jsem se mohla naučit například větu "I want it only with a condom"...



Doba se ale změnila. Tak co mi na cestách nesmí chybět?


Selfie tyčka
Pro někoho možná nejhorší výmysl naší doby, pro mě osobně nezbytný pomocník na cestách. Ne vždy se najde člověk, který vás může na daném místě vyfotit. A samospoušť? Upřímně - kolik takových vašich fotek pak bylo použitelných? Na zahraničních webech najdete super kousky za pár dolarů a vleze se snad do každé kabelky nebo batohu.


Mobil s aplikacemi
Žijeme v době, kdy telefon už neslouží primárně k telefonování. Paradox, který ale v mnoha ohledech usnadnil život. A taky cestování. Do mobilu si můžeme stáhnout spoustu aplikací, díky kterým ušetříme čas, peníze a taky místo v batohu. Mezi ty nejužitečnější jsou offline mapy dané destinace, vyhledávač spojení mhd, aplikace aerolinek (vyhledání letenek, online check-in a nebo rovnou elektronická letenka), offline slovník a nebo třeba různí průvodci v dané destinaci. Fantazii se meze nekladou... Především vám ale poslouží i jako foťák na zachycení všech možných i nemožných zážitků. A díky tomu se vám na cestách může hodit třeba i externí nabíječka. 


Platební karta
Sbohem směnárny a přemýšlení kolik že si máme s sebou vést peněz! Vše vyřeší jedna plastová kartička (samozřejmě je třeba na ní ty peníze mít haha). Nejraději kartou rovnou platím kdekoliv to jde - banka si za to nestrhává žádný poplatek. Když už není zbytí, tak vybírám z bankomatu (hledejte ATM) a to naráz částku, kterou očekávám, že budu během pobytu potřebovat v hotovosti.


Seznam free míst a TOP 10
Samozřejmě existuje více možností, co hledat, já ale nejčastěji googlím "free activities in ..." a "top 10 places in ...". Hledám v angličtině, protože těch výsledků mi to najde mnohem více. Ale věřím tomu, že i s češtinou si dokážete takový seznam sepsat. Ten pak slouží jako odrazový můstek k tomu, co během výletu navštívíme.


Úsměv a dobrá nálada
Bez něj se vám bude žít opravdu těžko! A věřte, že cestovat ještě hůř. Je zatím pravidlem, že hned za hranicemi České republiky je zrovna úsměv naprostým standardem a mnoho lidí jej snad považuje za součást "outfitu" haha. Úsměv prolomí ledy při hledání nových přátel, při optání na cestu nebo potřebě pomoci. Můžete doma nechat klidně i tu selfie tyčku a nebo smartphone. Rozhodně ale nezapomeňte na pozitivní náladu a úsměv!




Co nesmí na cestách chybět Vám?

Krásný den MDŽ a plno zážitků přeje M. ♥

7 komentářů:

  1. Přijde mi, že ten mobil to naprosto zachraňuje :D Skoro všude se dá připojit volně na wifi a najít si skoro cokoliv. Taková krabička poslední záchrany moderní doby :D A selfie tyč je klasika. Ale na cestování, ne na focení se v kabince na záchodě na vesnické diskotéce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jinam než na výlety bych tu tyčku nebrala :D a u telefonu je na cestách skoro smrt, když se nám vybije. Naštěstí na hodně místech je možnost jej zase nabít.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Za mě tam chybí zubní kartáček a aspoň nějaké fusekle se spoďárama :D Je to prostě takový základ, který i tak člověk může klidně zapomenout, ale který pak bude o to více postrádán, než třeba selfie tyč. Tedy aspoň mě se stalo, že jsem se jednou balila do Francie na týden a měla jsem zabalený celý kufr a zubní kartáček jsem úspěšně nechala doma na stole :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha tak samozřejmě počítám s tím, že takový kartáček si lidi automaticky berou s sebou :D ale i mně se několikrát podařilo ho nechat doma - naštěstí se dá koupit :)

      Vymazat