neděle 24. ledna 2016

Travel Tips: Velký Bariérový Útes a Queensland - ráj na severu Austrálie

Dopředu musím říct, že mám prostě fóbii z ryb a hluboké vody. Takže představa potápění na Velkém Bariérovém Útesu nebyla zrovna ideální představa dovolené, ale moc jsem se tam těšila. Přece jenom je to oproti Melbourne a Sydney pořádná exotika a kdy jindy dostanu tu možnost?
Plavali jste někdy nechtěně se žralokem? Já ano! Ale pojďme hezky popořadě.

Přestože se blíží bouřka, tak je tam krásně!



Většinu času jsem trávila v Cairns a jeho okolí. V samotném městě není dle mého moc co dělat. Není tam pořádná pláž a celkově se mi tam moc nelíbilo. Co bylo ale úžasné, tak jejich "koupaliště" Lagoon a taky Promenáda Esplanade a noční trhy.






Jedna z pláží, která je nedaleko Cairns, se jmenuje Palm Cove. I tam jsme se zajeli narychlo podívat a dali si malý rodinný piknik.




Krásný výlet byl i do vesničky Kuranda. Vede tam lanovka nebo vláček, ale my zvolili rychlejší cestu autem. V Kurandě jsme šli na projížďku lodí a viděli tak divoké krokodýly a želvy v řece. 









Naprosto největším zážitkem byl ale výlet na Útes. Zvolila jsem Green Island a rozhodně nelituji. S mým strachem jsem souhlasila pouze se šnorchlováním, protože víc by mi prostě strach nedovolil. I při šnorchlování jsem viděla spoustu rybiček všech barev a tvarů. Bohužel bylo trošku horší počasí a díky tomu jsme nemohli vidět želvy. Naopak jsem měla štěstí na jiného obyvatele Útesu a to žraloka. Představte si, jak plavete na hladině a pozorujete rybky pod sebou a najednou pod vámi propluje ta známá ploutev. Zapomeňte na nějaký zdravý rozum! Já začala rychle plavat a křičet "shark" na všechny strany haha... naštěstí jsem byla kousek od břehu. A znovu už mě do vody nikdo nedostal.






Musím říct, že letadlem už mám nalítáno hodně, ale tak krásný výhled jako právě při odletu z Cairns jsem ještě neviděla. Právem se Útes pyšní titulem div světa. Je dechberoucí.



Nějaký tip jak překonat tu fóbii a potápění si příště užít? Nebo to máte taky stejně?

M. ♥

2 komentáře:

  1. Skvelý post! A tie fotky ani nehovorím :). S potápaním neporadím, ja neviem ani len plávať pod vodou :/. Stále lepšie ako nevedieť plávať vôbec, či? Ale treba sa hecnúť a prekonať strach a určite to bude úžasné! Držím palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát! Já taky pod vodou neumím plavat - nebo spíš ani nechci,protože nesnáším vodu v uších a nose :)

      M.

      Vymazat