pátek 11. prosince 2015

Co mě dokáže potěšit v pochmurných dnech

Zima už je definitivně tady, každé ráno vstávám do černočerné tmy a z postele se mi málokdy chce. Je třeba se zachumlat do teplých kabátů a bund, vytáhnout ze skříně box s rukavicemi, čepicemi a šálami.

pinterest.com


Tma, chlad a kolikrát se do toho ještě přidá nějaký deštíček nebo mrholení - to vše u mě (a věřím, že u mnoho dalších) dokáže vyvolat "kritický stav", kdy moje tělo prostě odmítá fungovat. Bohudík (přestože v ty rána a dny si říkám bohužel) patřím mezi pracující a vstávat prostě musím (Poté vždycky ve vlaku do práce sním, jaké by to bylo prostě zalézt zpátky do peřin, vypnout budíka a dělat, že prostě svět kolem neexistuje). Pokud patříte mezi ty, kteří mohou zůstat v takový den v posteli s horkou čokoládou, filmem a nicneděláním, tak vám tiše závidím ...

A tak co mi pomáhá přežít toto období?


1. Dobrá káva po ránu

Nejsem na kávu nějaký super expert, ale zvládnu rozeznat základní pojmy a druhy káv. Taky vím, že pikolo neexistuje a pokud si v nějaké dobré kavárně u baristy objednám latté, je dost možné, že dostanu jenom mléko. Když by byla jooo krize, tak bych se po ránu asi spokojila s čímkoliv. Naštěstí se tak zatím nestalo a já se každé ráno do práce těším právě na to kafíčko, které si po cestě koupím a jeho vůně mě okamžitě probere ... 

coffee warm
Coffee keeps me going ... until it is time for wine!

2. Malé, vtipné a roztomilé zvířátko

Ukažte mi malou roztomilou ovečku, ježečka, prasátko, veverku ... prostě cokoliv malého a chlupatého a jsem vaše. Alespoň v tu chvíli, kdy se rozplývám nad tím zvířátkem. Úplně nejlepší jsou i youtube videa, ale vystačím si i s fotkou na instagramu. Až půjdete do ZOO a v dětském zvířecím koutku bude rozjařená ženská bez dítěte - to jsem já. 

pinterest.com


3. Úsměv a příjemní lidé

Nic nedokáže člověka více potěšit jako úsměv a laskavost od někoho druhého. A ještě větší ta radost je, když se tak stane od někoho cizího. Stačí přece tak málo - usmát se na kolemjdoucí, popřát prodavačce nebo řidiči autobusu hezký den nebo poradit zoufalému cizinci s mapou v ruce. Bohužel čím více se blíží Vánoce, tím více mi přijde, že nějaká laskavost a milí lidé pomalu vymírají ... 


4. Vana plná pěny

Nejlépe při svíčkách, s dobrou knížkou a sklenkou vína! (Teď v zimě tedy spíše medovina nebo svařené víno, mňam). Nevýhodou je, že ve vaně je potom tak báječně, že se mi nechce vůbec ven. Ale kdo má potom půl dne chodit s varhánkama na rukách a nohách?

pinterest.com


5. Plánování dalších cest 

Plánování je moje nejoblíbenější aktivita. Dělá mě šťastnou a alespoň na chvíli mě přestanou moje toulavé boty volat. Potřebujete někam jet, naplánovat dovolenou, zajistit letenky? Tak to jste tu správně. Někdy to jsou jen plány bez reálného kroku - prostě pouze sbírání informací, zajímavých míst v dané zemi. Příští měsíc nás ale čeká pár dnů v Berlíně, tak už pomalu začínám googlit všechno možné a těšit se snad ještě víc jak na Vánoce.

pinterest.com


*6. Nebo prostě nezabere nic a den strávím v zombie módu a těším se domů, až se zase vykydnu zpátky do peřin ...



Hezký den plný úsměvů ♥


M.

Žádné komentáře:

Okomentovat